vrijdag 4 juni 2010
fieldtrip fabulous
Op zaterdag 28 november is het dan zo ver Extrema en Art of Dance organiseren voor de derde maal oprij Fabulous in Den Bosch
Welcome to your Fabulous side of life.
Fabulous heeft meerdere area’s bom vol met ’s werelds beste techno, clubhouse, electro, het nieuwe op het gebied van trance en met internationale, heel exclusieve acts tot maar liefst 7 uur de volgende ochtend. Fabulous is een heus spektakel, waar 13.000 bezoekers een hele nacht helemaal los kunnen gaan.
Hoe zit de organisatie precies in elkaar op onder andere het gebied van personeel, visie, missie, strategie, waarden, informatiestromen, faciliteitenstromen, marketing, concurrentiepositie etc.?
Brabanthallen 's-Hertogenbosch is onderdeel van Libéma. Met drie vakantieparken, zes attractieparken, zes beursaccommodaties én eigen organisatiebureaus is Libéma als grootste aanbieder van leisure-producten voor zowel de zakelijke als consumentenmarkt in Nederland. Jaarlijks komen meer dan 5 miljoen gasten in aanraking met onze uiteenlopende producten en merken. Libéma biedt organisatoren van beurzen, evenementen en concerten de keuze uit verschillende bedrijven en aansprekende merken, ruim 750 medewerkers en een landelijke dekking biedt Libéma ongekende mogelijkheden: van een congres of productpresentatie tot een grootschalig relatie-event of een geslaagde vakbeurs.
De missie Libéma van Libéma luidt: ‘De mooiste tijd beleef je bij Libéma’.
Gasten en medewerkers beleven binnen de verschillende Libéma-bedrijven de mooiste tijd. Samen maar ook individueel zorgen wij ervoor dat onze gasten zich welkom voelen, een unieke belevenis ondergaan en meer krijgen dan zij verwachten. Bij ‘de mooiste tijd’ horen kwaliteit, betrokkenheid, een eerlijke en open sfeer, lachende gezichten, professionaliteit en een tevreden gevoel. Aan de basis hiervan staan tevreden medewerkers die – doordat ook zij binnen Libéma de mooiste tijd beleven – weten wat zij willen, kunnen, mogen en moeten doen om onze gast de mooiste tijd te bezorgen.
Wat valt je op aan de organisatie?
Het is opvallend dat Libéma steeds meer kiest voor samenwerkingsverbanden met publieke organisaties. De meest recente voorbeelden hiervan zijn het Ecodrome in Zwolle en het Sportiom in Den Bosch.Beide bedrijven zijn tot stand gekomen door een intensieve samenwerking met de beide gemeenten. Daarnaast is het imago van Libéma erg opvallend. Het imago van Libéma is erg positief en heeft alles te maken met klantgerichtheid.
Wat doet de organisatie goed?
Zoals al eerder vermeld staat is Libéma één van de grootste en meest recreatieve concers van Nederland en ontvangt jaarlijks meer dan 5 miljoen gasten. Libéma richt zich zowel op de publieke en zakelijke markt. Wat erg goed van de organisatie is, is de omgang met hun missie en visie. Die is namelijk voor alle 21 bedrijven die onder Libéma vallen gelijk. Terwijl juist elk bedrijf zelf verantwoordelijk is voor haar eigen bedrijfsvoering.
Ook de omgang van hun logo is de laatste tijd erg veranderd in positieve zin. Men wil meer eenheid uistralen door dezelfde logostijl aan te houden. Dit zorgt er voor dat de bedrijven herkenbaar zijn als dochterbedrijven van Libéma.
Wat doet de organisatie minder goed?Ecodrome in Zwolle heeft het al enkele tijd financieel erg moeilijk. Libéma zal dus haar aandacht op deze locatie moeten zetten om Ecodrome draaiende te houden. Momenteel gaat het bezoekersaantal van Ecodrome nog steeds omlaag en zijn het toekomstperspectief er twijfelachtig uit.
Waar zie je verbeterpunten?
Een verbeterpunt binnen Libéma heeft te maken met de collegialiteit tussen verschillende organisaties. Zo zijn medewerkers van Sportiom weer collega’s van medewerkers van de Beekse Bergen. Zij ervaren dit in de praktijk niet zo, omdat ze op operationeel gebied vrijwil niks met elkaar te maken hebben.
Wat zijn je belangrijkste leerpunten van de fieldtrip?
De fieldtrip laat heel duidelijk de randvoorwaarden van het evenement zien. Denk bijvoorbeeld aan de structuur die toegepast moet worden bij de opbouw. Daarnaast het logistieke gebeuren rondom de aanlooproute van de bezoekers, hoe de buurt hiermee omgaat en de daarbij behorende veiligheid.
Daarnaast kun je met eigen ogen waarnemen hoe een kolossale ruimte als de brabanthallen, dermate wordt ingericht dat het evenement één thematisch geheeld vormt.
Hoe heeft deze fieldtrip bijgedragen aan je werkveldoriëntatie?
zoals ik mijn toekomst zelf zie richt ik me op evenmenten managment. Nu ik een kijkje achter de schermen heb mogen nemen van een groot dance evenement. Dit was een positieve stap in mijn studie carrieren. Dezen fieldtrip heeft zich goed ontwikkeld in mijn specialicatie keuzen.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten